Via de ledenmodule of bij de persoonlijke gegevens achter de inlog bij de website kunnen leden de hoogst noodzakelijke NAW-gegevens aanpassen en indien gewenst een pasfoto. Vanuit onze verenigingen zijn veelvuldig vragen gesteld om dit stuk uit te breiden. Wellicht hebben sommige het al gemerkt, maar dit is stapsgewijs aangepast.
Wat kan er nu allemaal?
Via Relaties >> Instellingen >> Blok algemeen >> Ledenmodule >> Wijzigen kan je zien wat je allemaal als een wijzigbaar veld door de leden zelf kan instellen. Daarbij kan je ook aangeven of deze wijzigingen direct doorgevoerd moeten worden of dat hier eerst goedkeuring voor afgegeven moet worden door de ledenadministrateur voordat deze doorgevoerd worden.
Met welke velden is dit uitgebreid?
- Bedrijfsnaam
- Geslacht
- ICE telefoonnummer
- Taal
- Link (naar eigen website)
- Nationaliteit
- Identificatie
- Geboorteplaats
- Alle vrije velden die verenigingen mogelijk gebruiken in de relatiekaart
- Looproute (Interessant indien dit veld gebruikt wordt voor het tonen van sublocaties/onderliggende subverenigingen waar iemand zich aan kan sluiten)
- Social Media adressen (Facebook, Twitter, LinkedIn)*
* Dit moet eerst geactiveerd worden voor de relatiekaart via Relaties >> Instellingen >> Blok Relaties >> Relatietypes
Ook financiële mutaties zijn nu mogelijk
Om dit mogelijk te maken is het nodig om dit als menuknop toe te voegen bij de Ledenmodule of bij de Persoonlijke gegevens in de website. Daarnaast is het nodig om voor een goede werking bij Relaties >> Instellingen >> Blok algemeen >> Bevestigingsteksten >> Selecteren >> Auto Incasso te activeren. Selecteer deze bevestigingstekst, loop hem na, pas eventueel aan waar nodig en activeer hem. Vanaf dat moment kunnen leden hun IBAN-nummer aanpassen en gelijk akkoord geven op Auto Incasso.
De leden ook zelf een keuze laten maken wat voor betaaltermijn ze willen aanhouden? Dit kan. In dat geval ga je naar Relaties >> Instellingen >> Blok algemeen >> Ledenmodule >> Wijzigen. Bij het blok 'Financiële gegevens' vink je dan Betalingstermijn aan. Geef dan wel eerst via Facturatie >> Instellingen >> Betalingstermijnen aan welke betaaltermijn mag worden gekozen. Dit doe je door helemaal rechts van de betreffende betaaltermijn de checkbox in de kolom 'Toestaand in ledenmodule' aan te vinken.